آموزشهای دندانپزشکی

آموزه هایی راجع به دندان و دندانپزشکی

آموزشهای دندانپزشکی

آموزه هایی راجع به دندان و دندانپزشکی

  • ۰
  • ۰


دکتربهرامی:

 بسیاری از مبتلایان ایدز و هپاتیت از ترس انگ اجتماعی و محروم شدن از خدمات دندانپزشکی بیماری خود را اعلام نمی کنند در حالی که برای آنان می توان از روش های درمانی متعارف استفاده کرد و بیماری آنان دلیلی برای محروم شدن آنان از دریافت خدمات نیست.برخی مردم از ترس مبتلا شدن به بیماری های عفونی از طریق خدمات دندانپزشکی زمانی به دندانپزشکان مراجعه می کنند که بیماری دهان و دندان آنان در مرحله پیشرفته قرار داشته و درمان را سخت تر می کند.

بنابراین فوبیای (ترس) اجتماعی کاذب از خدمات دندانپزشکی باید برچیده شود که این مهم بر عهده دندانپزشکان و گروه های علمی است.

همچنین مقاومت های آنتی بیوتیکی و دارویی، چهره پیچیده تری از عفونت های دندانپزشکی را نشان می دهد. بزاق یک فرد می تواند آغشته به انواع باکتری ها باشد. امروزه روش های افراطی برای مراقبت های بهداشتی مانند استفاده افراطی از دهان شویه ها و برخی داروها و همچنین عدم ملاحظات علمی موجب شده تا در بسیاری از موارد بیماران با بیماری های پیچیده حفره دهان مراجعه کنند.
 برای کنترل عفونت در دندانپزشکی باید استراتژی های آموزش همگانی و افزایش سطح علمی دندانپزشکان اتخاذ شود. افزایش دانش در مجموعه خدمات دندانپزشکی ضروری است زیرا خدمات دندانپزشکی ، پیچیده بوده و دندانپزشکان با خطرات متعددی روبرو هستند.

 بسیاری از جراحی های دهان و دندان با اجسام تیز و برنده انجام می شود بنابراین نیاز به طبقه بندی دارند ؛ این طبقه بندی از نظر سنجش میزان آلودگی و سرایت مواد مسری و عفونی ، بسیار مهم است.  کنترل عفونت در دندانپزشکی باید به دندانپزشکان کشور سپرده شود چون هم دانش و هم مسوولیت اجتماعی دارند. می توان با کنترل عفونت های ساده از خطرات بیماری های هولناک و آزاردهنده مانند ایدز و هپاتیت ، نجات پیدا کنیم.

دندانپزشکی قیطریه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی