آموزشهای دندانپزشکی

آموزه هایی راجع به دندان و دندانپزشکی

آموزشهای دندانپزشکی

آموزه هایی راجع به دندان و دندانپزشکی

  • ۰
  • ۰

 

دکتر بهرامی:

با بزرگ شدن کودکتان، دندانهای شیری اش لق می شود و سر انجام می افتند تا جای آنها را دندان های دائمی پر کنند. افتادن دندان های شیری یک اتفاق طبیعی است. اما در مورد بزرگسالان نیز گاهی دندان ها لق می شوند که علت آن می تواند بیماری، حادثه یا عوامل دیگر باشد.

لق شدن دندان در کودکان
معمولاً، یک کودک اولین دندان­های شیری خود را در حدود سن شش سالگی از دست می­دهد. این دندان ها می­توانند برای اولین بار در سنین چهار و پنج سالگی لق شوند. معمولاً تصور می­شود دخترها زودتر از پسرها دندان خود را از دست می­دهند.

دندان­های کودک معمولاً به ترتیب زمان در آمدن لق شده و می­افتند. بنابراین ابتدا دو دندان جلوی پایین، سپس دو دندان جلو بالایی، و در ادامه بقیه دندان­ها می­افتند. دوره زمانی لازم برای افتادن همه دندان­های کودک می­تواند بر اساس تحقیق انجام شده توسط کلینیک مایو تا شش سال طول بکشد.

 

فرزندان با والدین خود درباره لق شدن دندان­هایشان صحبت می­کنند. در این زمان کودک را تشویق کنید که با کشیدن زبان در اطراف دندان سعی کند دندان لق شده را از محل خود تکان دهد. به این ترتیب کودک می­تواند ارتباط باقیمانده بین ریشه و دندان لق شده را قطع کند. هنگامی که دندان می­افتد، فرزند شما احتمالاً یک صدای پاپ احساس می­کند که به خاطر جدا شدن دندان از لثه و ریشه ­ها است.

 

کودک خود را تشویق نکنید که دندان لق خود را با دست خود تکان دهد، مگر اینکه خود او تمایل به انجام این کار داشته باشد. پس از تکان دادن دندان لق شده به میزان کافی، دندان آماده برای افتادن می­شود. این فرآیند ممکن است به روزها، هفته­ ها، یا در برخی موارد ماه­ها زمان نیاز داشته باشد. تا زمانی که دندان و بافت لثه اطراف آن قرمز نشده یا ورم نکرده است، شما باید صبر کنید تا دندان لق شده خود به خود بیفتد. هنگام افتادن دندان لق شده ممکن است کودک صدای پاپ بشنود و موضع آن در دهان کمی خون­ریزی کند. با توجه به عادی بودن این شرایط، نیازی به نگرانی در این رابطه نیست.

 

خارج کردن دندان لق شده با زور
اگر کودک شما بخواهد از دست دندان لق شده خلاص شود یا دوست دارد دندان خود را در حالت آویزان از یک نخ ببیند، شما می­توانید دندان لق شده را خود از دهان کودک خارج کنید. برای این کار دستان خود را بشویید و با استفاده از یک تکه گاز استریل، به دندان ضربه زده و آن را بکشید. اگر دندان لق شده با اولین تلاش خارج نشد، چند روز صبر کنید. توجه داشته باشید خارج کردن دندان از دهان قبل از سست شدن کافی ریشه­ ها می­تواند منجر به ایجاد عفونت در ناحیه مورد نظر شود.

دندانپزشکی قیطریه

  • ۹۴/۰۸/۱۷
  • آموزشهای بهداشتی دندانپزشکی

ایمپلنت

جراحی لثه

دندانپزشک

زیبایی دندان

پوسیدگی دندان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی