آموزشهای دندانپزشکی

آموزه هایی راجع به دندان و دندانپزشکی

آموزشهای دندانپزشکی

آموزه هایی راجع به دندان و دندانپزشکی

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰



دکتربهرامی:

دندانی که روت کانال(یا عصب کشی) شده باشد به چند دلیل ممکن است مجددا" درد بگیرد :
1-چنانچه روت کانال ناقص باشد وتا ته ریشه تمیز وپرشده نباشد.که در عکس رادیوگرافی کاملا" مشخص است و با درمان مجدد روت کانال یا ( ری اندو) خوب می شود.
2- وجود کانال اضافی : برخی مواقع در ریشه دندان کانال های عصبی اضافه وجود دارد وعصب باقی مانده در این کانال ها باعث درد می شوند. دراین موارد لازم است پرکردگی تاج خالی شود و دندانپزشک با پیدا کردن کانال اضافه درد بیمار را برطرف کند.
3-وجود کیست یا کانون های عفونی در انتهای دندان:برخی از دندان ها قبل از این که روت کانال شوند عفونی هستند و یا ته ریشه کیست دارد.با وجود آن که اکثر این دندان ها بعد از درمان روت کانال بهبود یافته و عفونت برطرف می شود ولی مواردی نیز وجود دارد که به درمان جواب نمی دهد وبستگی به وضعیت وموقعیت دندان ممکن است نیاز به کشیدن دندان ویا جراحی انتهای ریشه باشد.
4- پرفوره شدن ریشه (سوراخ شدن قسمتی از ریشه هنگام کار عصب کشی) است.همیشه احتمال ایجاد خطاهائی مثل این مورد ویا بیرون زدن مواد پرکننده کانال از ته ریشه وجود دارد واین مسئله حتی برای بهترین دندانپزشکان واندودنتیست ها هم گاهی پیش می آید.درمان این موارد گاهی ری اندو، گاهی جراحی وگاهی هم کشیدن دندان است.

پیشنهاد می شود در صورت بروز چنین مشکلی حتما به دندانپزشک متخصص و مورد اعتمادتان مراجعه نمائید.

دندانپزشکی قیطریه

  • آموزشهای بهداشتی دندانپزشکی